En nog bezoek.. - Reisverslag uit Rome, Italië van Nies Cools - WaarBenJij.nu En nog bezoek.. - Reisverslag uit Rome, Italië van Nies Cools - WaarBenJij.nu

En nog bezoek..

Door: Nies

Blijf op de hoogte en volg Nies

04 Maart 2008 | Italië, Rome

Lieve kindertjes,

Dit weekend was er weer eentje om nooit te vergeten, ze blijven mekaar blijkbaar opvolgen. Annelies en Rika hebben me het hele weekend ge-entertaind, echt super. Het deed me goed om nog eens wat onnozel te kunnen doen (betrokkenen weten over wat het gaat ;-))

Ik heb Annelies en Rika Rome laten zien en zaterdagavond zijn we uitgeweest in Testaccio, de uitgaansbuurt hier. Vanbuiten zag het er ons erg marginaal uit: het leken net discotheken voor 1 dag, snel in elkaar gebokst. Maar toen we eentje vanbinnen zagen: best chique. We hebben een club uitgekozen en hebben de entree van 10 euro (!) omzeild door te zeggen dat we enkel wat wilden drinken en daarna weer zouden vertrekken. Nu ja, dat was oorspronkelijk ook het plan. We waren de eerste daar, maar na onze cocktail, die daar overigens 8 euro koste, stroomde het volk binnen en een uurtje later stonden we op de dansvloer.

Dat deed enorm deugd, ik had al een maand niet meer gedanst. Eindelijk nog eens alles los kunnen gooien! Op zondag zijn we nog langs het Vaticaan gegaan en 's middags Trastevere bezocht. 's Avonds zijn we gaan uiteten op Campo de'Fiori, daar was het echt heel gezellig. Ze steken de branders aan, en bijna iedereen blijft tot laat buiten zitten: I love it!

Ondertussen is Kaymo geen huisgenoot meer, hij kon het niet meer aan. De huisbazin overdrijft inderdaad verschrikkelijk. Ik probeer me in te houden maar heb serieus zin om haar eens de les te spellen. We hebben sinds zaterdag een nieuwe jongen in huis: Tim, een Duitser. Aangename jongen lijkt me. Normaal zouden we dus met 4 zijn, maar met Kaymo weg zijn we opnieuw met z'n drietjes.

Deze week wil ik weer heel wat artikels af hebben, het begint aardig te vlotten. Er zijn er al enkele af, en meerdere nog in productie. Vrijdag komt Ann, een oud klasgenootje. Zij blijft 1,5 dag dus dat wordt hollen om haar alles te tonen! Dit weekend kreeg ik NOG maar eens super nieuws. Liesbeth, sinds 7 jaar een ongelooflijk goede vriendin, komt ook nog langs voor 2 daagjes. Fantastisch gewoon. Het is zo fijn om hier mensen rond mij te hebben. Met hen test ik restaurantjes uit of probeer ik 's avonds een leuke bar. Zoiets doe je liever met een groepje natuurlijk :-)

Eigenlijk ben ik een ongelooflijke gelukzak. De eerste twee weken zo eenzaam en nu al 2 keer bezoek gehad, en er volgen er nog 2. SUPER. Over een dikke twee weken kom ik al naar huis, ik kan het gewoon niet geloven. Ik ben hier al een maand. Het doet me echt even goed om van alles en iedereen weg te zijn. Zo besef je in een keer ook wat echt telt en wie je echt dierbaar is.

Ciao tutti,

Nies

  • 04 Maart 2008 - 12:22

    Natalie Klasgenoot:

    Hey Nies!

    Wat beleef jij daar leuke tijden zeg! :-) Ik ben er echt jaloers op! Ik ben benieuwd naar je artikels. Kan ik die ergens lezen?

    Nog veel succes!!

    Natalie, xx

    PS: Geweldige blog!

  • 04 Maart 2008 - 15:21

    Nele:

    Hoi Nies!

    Altijd leuk om hier een nieuw verhaal te lezen! Ik volg je berichtjes dan ook op de voet :) Super dat je zoveel bezoekjes krijgt. Ik vind het zelf heel jammer dat ik er niet één van ben! Het wordt toch stillekes aan tijd dat je terugkomt hoor. Voor jou vliegt de tijd snel voorbij, maar voor mij lijkt het toch een eeuwigheid te duren! Het zal er ook wel aan liggen dat ik hier in het gewone België landje zit... Alé ik zal het maar toegeven: ik mis u zene :)

    't Amusement en tot snel!

    Zoen Nele! x

  • 05 Maart 2008 - 08:54

    Lis:

    Nog 6 nachten slapen... Spannend!
    Kijk er echt super hard naar uit!

    Intussen véél succes met de artikels!

    Tot dinsdag ;-)

    x Lis

  • 05 Maart 2008 - 11:29

    Karolien:

    Hey Nies!

    Geweldige vrienden heb jij, seg! Niemand van mijn vriendenkring vond het de moeite om langs te komen omdat ik 'maar' twee maand weg ga. Zullen we switchen van vrienden ;-)?

    Het is wel jammer dat je zo weinig geluk hebt met je huisbazin. Daar heb ik wel geluk mee! 's Avonds gezellig in de zetel met een glaasje en tetteren dat het nie schoon meer is.

    Amuseer je nog!

    Karolien

  • 05 Maart 2008 - 13:01

    ANNELIES:

    Ciao Bella*!

    Ik ben nog steeds aan 't nagenieten van het fantastische weekend!'k zou zo weer willen vertrekken!Geniet er nog SUPER hard van want 't gaat zo voorbij zijn!
    Ben jaloers op jou!
    toedeloe
    Annelies

  • 09 Maart 2008 - 18:47

    P'ke:

    Het Nies!

    Het lijkt er inderdaad super!! Nog veel plezier met je laatste weekjes, de tijd tikt snel weg eh?
    Ik leef trouwens mee met Karolien, ik kreeg hier op 3 maanden ook enkel bezoek van mijn vriendje. Maar dat komt wel door de slechte bereikbaarheid want er waren wel een heel aantal mensen die eens wilden langskomen als het ze lukte. (Auto is 8u rijden, trein en vliegtuig nogal duur...)

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nies

Stage in Rome van 5 februari tot 20 maart. Daarna 2 weken werken in kinderopvang Stekelbees. Begin april voor een week naar Budapest

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 43293

Voorgaande reizen:

05 Februari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: