Szia! - Reisverslag uit Loenhout, België van Nies Cools - WaarBenJij.nu Szia! - Reisverslag uit Loenhout, België van Nies Cools - WaarBenJij.nu

Szia!

Door: Nies

Blijf op de hoogte en volg Nies

16 April 2008 | België, Loenhout

Tijd dat ik weer even iets van me laat horen. Ik ben net terug uit Budapest, 9 dagen heb ik daar met mijn vriend kunnen doorbrengen en het was HEERLIJK! Mekaar terugzien na 6 weken, dat doet natuurlijk ongelooflijk veel deugd!

Geert en ik hebben volop genoten van elkaar, maar ook van de stad zelf. Prachtig. We hebben het Sissi-kasteel bezocht, de Citadel, het Vissersbastion, de Stefaansbasiliek (Geert woont hier vlakbij), de Kettingbrug, het Margaretha-eiland, ... Eigenlijk zowat alles dat je kan bezoeken in Budapest!

Een van mijn mooiste herinneringen gaat uit naar dag 2, die dag waren Geert en ik een halfjaar samen en nam hij mij mee naar een plaatsje aan het water van de Donau. Een flesje wijn, een deken, het klotsende water aan je voeten en dan dat ongelooflijke uitzicht.. Daar waren geen woorden voor. Budapest is 's avonds, als het kan, NOG mooier dan overdag. De kettingbrug is volledig verlicht, het Koninklijk Paleis dat statisch over Buda heerst, ... Super!

Ook de thermen in Budapest zal ik niet snel vergeten: heerlijke warmwaterbaden, Turks stoombad, sauna, ... Relaxen op en top! Spijtig alleen dat ik die avond enorme oorpijn kreeg, die nacht elk kwartier op de klok gekeken heb en de volgende ochtend te horen kreeg dat ik een flinke ooronsteking heb. Ik ben net opnieuw terug van de dokter, met mijn Hongaars formuliertje.. Dat was lachen. Ik heb kleine scheurtjes in mijn trommelvlies, en ook bloedinkjes EN er zit vocht achter... Spray en pilletjes, en nog een paar weken doof aan de linkerkant.. Wat een vooruitzicht.

Nu goed, Geert en ik hebben ons echt rot geamuseerd, het was weer als vanouds. Vrijdag zijn Dim en Tinne gearriveerd, Geert's beste vriend en zijn vriendin. Ook met hen was het dolle pret. 's Avonds steevast lekker gaan eten, wijntje erbij (oops, antibiotica!)... En dan maar tetteren he.. Heel gezellig. Sinds maandag ben ik dus weer terug, en moet ik mijn vriend opnieuw 3 weken missen. Vreselijk. Het is nu uitkijken naar 5 mei, de dag waarop hij terugkomt en ik hem nooit meer laat gaan. Goed begrepen ;-)?

Nu is het tijd voor wat 'ge-eindwerk'. Wish me luck !

Ik zie jullie allemaal snel weer...

Vergeet ook geertverschraegen.waarbenjij.nu niet en binnenkort kan je ook weer op mijn space terecht voor foto's van Budapest!

Szia!

Nies


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nies

Stage in Rome van 5 februari tot 20 maart. Daarna 2 weken werken in kinderopvang Stekelbees. Begin april voor een week naar Budapest

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 4332
Totaal aantal bezoekers 43275

Voorgaande reizen:

05 Februari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: