Addio! - Reisverslag uit Rome, Italië van Nies Cools - WaarBenJij.nu Addio! - Reisverslag uit Rome, Italië van Nies Cools - WaarBenJij.nu

Addio!

Door: Nies

Blijf op de hoogte en volg Nies

17 Maart 2008 | Italië, Rome

Hallo allemaal,

Dit wordt waarschijnlijk het laatste berichtje vanuit Rome. Woensdagnacht vertrek ik. Snif snif.. Het is hier net weer beginnen regenen en voor de komende 'guorni' voorspelde men ook niet zoveel goeds. En dan te denken dat ik donderdag met Liesbeth op het strand lag te bakken.. Wie zei er dat het weer in Belgie wisselvallig is?

Ik heb een erg dubbel gevoel bij mijn vertrek, natuurlijk wil ik niet graag alles en iedereen achter laten en natuurlijk heb ik hier een prachttijd gehad.. Maar het is ook niet zo dat ik ga snotteren woensdag omdat ik het hier zo vreselijk ga missen. Ik denk dat ik eerder zal snotteren als ik iedereen weer terug zie, haha!

Ik kijk uit naar:

- Het weerzien met familie en vrienden
- Een goed (groot) bad
- Iedereen weer verstaan en de krant kunnen lezen zonder elke zin 3 keer te moeten hernemen
- De reis naar mijn vriend in Budapest
- De pintjes aan 1,50 euro, daar ga ik nooit meer over klagen (vergelijk: hier smaakt het bier naar euuhh.. Ja, het is niet lekker en het kost algauw € 4 tot € 6)
- Niet wakker hoeven te worden van claxonnerende Italianen
- Kunnen uitgaan of iets gaan drinken zonder om de haverklap als 'bella' te worden aangesproken
- Het platteland! Gezonde lucht, heerlijk
- De lange, echt goeie babbels met Nele
- Mijn eigen bed
- ...

Ik ben erg blij met mijn keuze van deze stage. Ben op 6 weken tijd toch weer een stuk zelfstandiger en assertiever geworden. Ik weet nu dat je mij praktisch eender waar ter wereld alleen mag droppen, ik trek mijn plan wel. Ik spreek hier ook de taal niet... Fijn gevoel. Ik kom er wel..

Bedankt alvast allemaal voor het lezen van mijn blog, ik ben er soms echt behoorlijk van geschrokken: iedereen leest mee :-) Ik stop echter nog niet met schrijven. De paasvakantie komt er aan, dan ga ik werken bij Stekelbees (kinderopvang) en daarna voor een week naar Budapest. Ik ga de komende weken dus nog genoeg te vertellen hebben.

Overleef ik het platteland wel nadat ik overdonderd ben door een grootstad als Rome? We'll see..

Gegroet u allen,

Nies

  • 17 Maart 2008 - 14:13

    P'ke:

    Hey Nies!!

    Goeie reis naar België en veel plezier daar eh. Ik kom u nog wel 's tegen in den Echo ofzo zeker? Want ik herken het gevoel te snakken naar een goeie pint... Al heb ik wel geluk dat Maarten 2 bakken bier heeft meegebracht toen hij hier op bezoek was.

    Dikke kus en tot gauw!!

  • 17 Maart 2008 - 20:09

    Guy:

    Dag Nies!!
    Fijn om te lezen dat het je voor de wind gaat in de journalistieke (stage)wereld). Kom snel naar Vlaanderen terug; ik ben altijd kandidaat voor een leuke babbel en wat schuimend bier in Den Bottel of zo?
    Een knuffel vanuit Hoogstraten. Het ga je goed in alles wat je onderneemt!
    Guy

  • 18 Maart 2008 - 21:55

    Ive:

    Nou, dit ontdek ik ook goed op tijd. :-)

    In ieder geval tof dat je je daar geamuseerd hebt en dat je genoten hebt van de ervaring. Niets zo leuk als een tijd in het buitenland vertoeven ;-)

  • 21 Maart 2008 - 09:39

    Weffke:

    Kliiiiijrrrrrrr!!!!!!!!!

  • 21 Maart 2008 - 09:55

    Weffke:

    dag eh bedankt eh

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nies

Stage in Rome van 5 februari tot 20 maart. Daarna 2 weken werken in kinderopvang Stekelbees. Begin april voor een week naar Budapest

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 43277

Voorgaande reizen:

05 Februari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: