Travakken - Reisverslag uit Rome, Italië van Nies Cools - WaarBenJij.nu Travakken - Reisverslag uit Rome, Italië van Nies Cools - WaarBenJij.nu

Travakken

Door: Nies

Blijf op de hoogte en volg Nies

06 Maart 2008 | Italië, Rome

Ciao!

Mensen die me heel goed kennen, weten dit. Ik heb ofwel een goede dag, ofwel een slechte dag. Tussenin, dat bestaat voor mij niet. Zwart of wit. Ja of nee. Grijs of misschien, daar hou ik niet van. Ik denk dat het wat met mijn sterrenbeeld, leeuw, te maken heeft. Ja lach maar, ik geloof er in. Mijn vader is trouwens ook leeuw, en mijn grootvader ook. En als je ziet wat een koppigaards dat zijn ;-)

Nu goed, goede of slechte dag dus. Vandaag had ik blijkbaar een goede dag. Ik heb in een sneltempo 4 artikels geschreven en doorgestuurd naar mijn verbeteraar in Mechelen. Die gaat lachen als hij mijn mailtje ziet, haha. Ik ben vandaag zelfs 'vergeten' pauze te nemen. Ja jongens, als ik op dreef ben kan je me maar beter laten voortwerken! Angela gaf me een schouderklopje en zei lachend: 'werk je niet te hard meid?' Ik zie het nu allemaal meer vorm krijgen en ik word er zelfs een beetje trots op. Jongeren en studenten zullen echt wat aan mijn artikels hebben als ze naar Rome komen. Hoop ik... (niet twijfelen Nies).

Gisteren ben ik wat gaan drinken met Matthijs, een Nederlandse jongen die ik hier ontmoet heb. Nou ja, hier. Ik heb hem gevonden omdat hij ook een waarbenjij.nu heeft in Rome. Dus ik dacht: contacteren die handel. De vorige keer hebben we wat op de Spaanse Trappen gezeten en gisteren zijn we samen met een Waalse klasgenoot van hem wat gaan drinken op Campo de'Fiori. Mmmm, bier! Dat deed DEUGD! Eindelijk. Het kon me zelfs niet schelen dat het Heineken was, en dat zegt al heel wat, haha.

Vandaag over 2 weken kom ik naar huis. Joepie of help? Allebei! Misschien ook wel meer help. Ik wil nog graag een daguitstap maken naar Firenze. En ik zou graag het middeleeuws dorpje Tivoli nog bezoeken. En naar de zee gaan, wil ik ook nog graag. En het vulkanisch meer Bracciano zegt me ook wel wat. En.. En.. HELP! Geef me meer tijd! Schatjes, ik blijf hier wonen! Nee hoor. Grapje. Rome heeft mijn hart veroverd en het beangstigt me gewoon dat ik de eeuwige stad over 2 weken alweer vaarwel zeg.

Maar ik heb al een paar muntjes in de Trevi Fontein gegooid, dus het zal wel geen 'tot nooit' worden zeker?

Saluuuuu x

P.S. Babes, ik mis je verschrikkelijk!


  • 06 Maart 2008 - 16:18

    Babes:

    Hey schattie,

    Mja dat hard werken zit er wel in he! :-) Ben trots op je!

    Nog 30 dagen!!!

    Liefs, je ventje

  • 06 Maart 2008 - 20:33

    Pieter:

    Hey Nies,

    Bracciano zeker doen, is een aanrader. Amper een goede 20km verder heb ik mijn vriendin leren kennen, memorabele plek dus :D

    Neen Bracciano zeker de moeite, ferm kasteel (waar Tom Cruise onlangs nog is gehuwd met dingske)

  • 09 Maart 2008 - 10:12

    Jill Cools:

    wat een verhalen !! :)
    leukk om te lezen !!

    nog veel plezier
    X nichtje jill

  • 09 Maart 2008 - 18:50

    P'ke:

    Hehe weeral herkenbaar... ik heb hier ook nog superveel dingen te doen in 2 weken, en examens momenteel...

    Maar goed, geniet er nog van daar en maak er het beste van!!

  • 09 Maart 2008 - 19:03

    Paulus En Cecilia:

    ha nies, nog maar een paar weken en dan is het 'addio'(vaarwel) of toch niet, want je hebt wat muntjes in de trevi fontein gegooid, dus dat betekent altijd een terugzien in Rome.
    Een mooie film -die zich rond de trevi-fontein afspeelt, althans de meest beroemde scene ervan, en die het 'hippe' Rome uit de jaren zestig (Via Veneto) van de vorige eeuw verbeeld is La Dolce Vita van Fellini, diezelfde regisseur schetst ook een enigzins bizar portret van Rome in zijn begin jaren '70 van de vorige eeuw opgenomen film 'Roma'! Zo heeft iedereen zijn herinneringen aan Rome, eenmaal daar geweest en deze stad gaat nooit, nooit meer uit je herinnering.. Hoewel de meest aangrijpende voor ons oudjes is toch Mama Roma (film van Rosselini uit de oorlogsjaren)oftewel de actrice Anna Magnani, vindt daar nu geen herdenking in Rome plaats, over haar zoveelste geboorte/sterftedag? ik zag het net te laat bij het zappen, een stukje ervan op de Itilaanse tv, rai uno.
    Zelf denk ik ook aan de Porta del Popolo, naast de kerk, de triomboog in de oude stadsmuur, die zorgt voor een indrukwekkende entree in de stad en de bezoeker groet met "Felici faustoque ingressui",latijn voor hartelijk welkom.
    Wil je achtergrond over het Italiaanse leven, dan is de magistrale film (oorspronkelijk een tvserie) 'La meglio gioventu' van Marco Tullio Giordana een 'must see': 40 jaar geschiedenis Italië in 6 uur film!
    En de Italianen zijn altijd al poëtisch aangelegd, van een klein zonnestraaltje maken ze al een gedicht:
    "Ed è subito sera
    Ognuno sta solo sul cuor della terra
    traffitto da un raggio di sole:
    ed é subito sera."
    Quasimodo 1930.
    of
    En SNEL VALT DE AVOND
    Ieder staat alleen op het hart van de
    aarde
    doorboord door een straaltje zon:
    en snel valt de avond.

  • 10 Maart 2008 - 10:18

    Leen:

    Ej Nies,

    Ik vind het leuk om uw verhalen te lezen en vooral ook; dat ge het ginder goed hebt ..
    Geniet er ginder nog van want zo'n ervaring is voor niet iedereen in de wieg gelegd ..
    Ben trouwens ook net terug van Italië, maarja, we zaten tever van elkaar vrees ik want ik zat in de Dolle Mieten..

    Allé, Nies! Geniet en amuseer je ginder nog kei hard en tot op de reünie.

    Veel liefs,

    Leen x.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nies

Stage in Rome van 5 februari tot 20 maart. Daarna 2 weken werken in kinderopvang Stekelbees. Begin april voor een week naar Budapest

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 43281

Voorgaande reizen:

05 Februari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: