Pizza dieta - Reisverslag uit Rome, Italië van Nies Cools - WaarBenJij.nu Pizza dieta - Reisverslag uit Rome, Italië van Nies Cools - WaarBenJij.nu

Pizza dieta

Door: Nies

Blijf op de hoogte en volg Nies

28 Februari 2008 | Italië, Rome

Ciao tutti!

Vandaag heb ik minder nieuws, nee geen slecht nieuws.. Gewoon: minder nieuws. Ik ben namelijk druk druk bezig met het schrijven van de artikels voor m'n gids. Ik werk momenteel aan 'History of Rome', 'Ways of Travelling' en 'Must sees'. En die must sees, verdorie.. Elke keer als ik denk: nu ben ik wel klaar met dit artikel dan bedenk ik me weer wel een of andere bezienswaardigheid die ook absoluut de moeite is... Blijven gaan met andere woorden!

Het weer is hier, tegenover mijn weekend met Geert, spectaculair kouder geworden. Gisteren regende het hier zelfs. "Just like in Belgium", wisten mijn collega's. De jas moest weer aan, zelfs de sjaal. Spijtig! Funny, de straatverkopers verruilen met deze regen hun juwelen en handtassen in een handomdraai in parapulu's, haha. Mijn collega's vinden het trouwens grappig dat ik geen koffie lust. Om het uur gaan ze een Italiaanse koffie halen, een klein straf kereltje waar ik gelijk van omver zou vallen!

Hoewel ik thuis absoluut geen pizza-fan ben, ben ik hier een fervente liefhebber geworden. Ik heb het al eens eerder geschreven, met wat ze die dingen hier allemaal bestrooien: gewoonweg heerlijk. En ja Petra, ik vouw m'n pizza ook dicht. Dat doen ze in de trattoria's gewoonlijk al voor jou... Lekker! Nog iets anders typisch Italiaans zijn de suppli's... Kleine griesmeelballetjes met mozzarella of rijst. Dat nemen ze er dan bij als snack, en gelijk hebben ze: het smaakt!

Toen Geert er dit weekend was, het ik een fotootje van ons twee voor het Colloseum naar huis gemaild, om te laten zien dat we het hier goed stelden samen. Mijn vader mailde dit terug: "Als jullie huisje af is komen we wel eens langs, wanneer doen ze het dak? groetjes Vader". Pa, ik moet je zeggen: Geert en ik hebben er uren mee plat gelegen!

Daarnet kwam de 'landlady' nog eens langs. Ze heeft de 4de kamer in dit appartement 'bewoonbaar' gemaakt. Ik zal er namelijk zondag naar moeten verhuizen. Inderdaad, ik verhuis van kamer. Er komt maandag namelijk een nieuwe huisgenoot en die neemt mijn kamer. Mevrouw Molini heeft me wel erg kwaad gekregen, en niet enkel mij.. Ook Kaymo was van zijn melk. In die andere kamer mag ik mijn schoenen niet aanhouden, geen muziek opzetten en niet schuiven met de stoelen. U hoort het goed! Haar nonkel woont onder mijn kamer en blijkbaar verdraagt hij geen studentengeluiden. Verhuur de kamer dan niet hé! Blijkbaar heeft ze ook de verwarming afgezet zodat we enkel warm kunnen douchen tussen 20u en 22u.

Dat akkefietje werd na haar vertrek meteen beklonken met een eerste keukenvergadering. Kaymo, Shane en ik: discussiërend in de keuken. Er werden heel wat scheldwoorden heen en weer gegooid (wat gebruiken Engelssprekenden toch veel sh*t en f*ck!) Shane besloot ook meteen weer met de verwarming te prutsen. Ik wil ook 's morgens douchen, dus draaide hij dat ding weer in de juiste positie tot... Nicoletta daar weer stond! Als een echte Italiaanse begon ze Shane de huid vol te schelden. Helaas verstond ik er weinig van :-) Kaymo vroeg me om een vlucht te checken van Rome naar Liverpool, wat ik ook deed. Vervolgens vertelde hij mij dat hij niet de hele tijd 'on the edge' wil leven en dus waarschijnlijk zondag samen met zijn vriend Robert naar Liverpool zal gaan om dan na enkele dagen terug te komen en een nieuw appartement te zoeken.. Phieuw zeg. Wat een gedoe!

Zo, ik ga nog eens gas geven. Dit weekend komen Annelies en Rika me bezoeken. Dus weer wat gezelschap, het zal me deugd doen! Verslagje volgt, zoals gewoonlijk, weer na het weekend!

Oh ja: CJP zal waarschijnlijk stukken uit mijn blog op hun website plaatsen! Leuk he! Als ik de link ervan heb, plaats ik ze hier.

Mis jullie allemaal,

Nizzie




  • 28 Februari 2008 - 20:27

    Monique En Guy:

    Hallo Nies.Hier een berichje uit Meer.Wat leuk dat je onze zoon zo goed ontvangen hebt in Rome,en dat je hem kon verassen met een middagje voetbal!We kregen ook je smsje op 22 febr.waar we heel blij mee waren.Wat hebben jullie mooie foto's!We hebben jullie wel gemist met het vieren van Abraham.Toch was het nog heel plezant,en hebben we goed gefeest,wetende dat jullie samen waren en ook genote.Heel veel groetjes.

  • 29 Februari 2008 - 18:23

    Babes:

    Hey schat,

    Veel plezier dit weekend met Annelies en Rika.

    Dikke knuffel

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nies

Stage in Rome van 5 februari tot 20 maart. Daarna 2 weken werken in kinderopvang Stekelbees. Begin april voor een week naar Budapest

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 43299

Voorgaande reizen:

05 Februari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: