Wat een weekend! - Reisverslag uit Rome, Italië van Nies Cools - WaarBenJij.nu Wat een weekend! - Reisverslag uit Rome, Italië van Nies Cools - WaarBenJij.nu

Wat een weekend!

Door: Nies

Blijf op de hoogte en volg Nies

26 Februari 2008 | Italië, Rome

Buongiorno!

Ik wil beginnen met een diepe, wel te verstaan gelukzalige zucht (komt ie!): pphoooeewwww.. Goh, en dan zal ik ook maar beginnen bij het begin zeker?

Geert's aankomst was voorzien voor 07.30u in Termini, het grootste metro- en treinstation in Rome. Ik dus braaf mijn wekkertje gezet om 06.30u. Maar dat was buiten mijn zenuwachtigheid gerekend, om 4uur werd ik wakker en las ik een smsje van Geert dat hij ging boarden. Toen was het hek van de dam, ik lag klaarwakker in bed met een gevoel dat ik amper kan beschrijven, ik was zo misselijk als een eekhoorntje na een bord frieten :-)

Om 8u12 kwam Geert's trein uiteindelijk het station binnengereden. Toen ben ik als een gek beginnen rondkijken en wandelen: uit welk rijtuig zou hij nu stappen? En toen.. had ik hem in mijn vizier. Daar stond mijn Hongaartje! Ik ben beginnen lopen en we zijn elkaar in de armen gevlogen.. Om enkele vrijgezelle vriendinnen te besparen, zal ik niet meer in detail treden, haha! Maar sinds die eerste kus/knuffel hebben mekaar het hele weekend niet meer losgelaten!

Die ochtend heb ik een luxe-ontbijt voor m'n schattie gemaakt: na zo'n vlucht kan je wel eens honger hebben, dacht ik zo. Inclusief met champagne en aardbeien! Mmm... lekker! Die dag heb ik Geert alle typische plekjes in Rome laten zien: gezellig! Trevi Fontein, Colloseum, Foro Romano, Campidoglio, Piazza Navona, ...

Zaterdag hebben we een verborgen stukje Rome verkend: de Via Appia Antica. De Archeobus, een toeristische hop on-hop off bus rijdt langs de belangrijkste bezienswaardigheden van deze weg: Rome's oudste heirbaan. We hebben de weg echter voor het grootste stuk te voet afgelegd. Het was ons te mooi om vanuit een bus te bekijken! De Via Appia Antica werd aangelegd door Censor Appius Claudius in 312 v.C. en is doorgetrokken tot de haven van Benevento, Taranto en Brindisi. Het werd daarmee de belangrijkte verbindingsweg van Rome met het rijk in het oosten. Wat we daar gezien hebben, is ongelooflijk. In hartje Rome: weiden met schapen, fantastische heuvels, mooie vergezichten, beekjes met helder stromend water en palmbomen.. Dat was fantastisch! We bezochten er ook 'Domine Quo Vadis?'. De kerk waar Petrus Christus zou ontmoet hebben. Ook het graf van Cecilia Metella leek ons een bezoek waard. Verder hebben we in de catacomben van San Sebastiano een begeleide ondergrondse wandeling gekregen voor een schappelijk prijsje van 3 euro. Erg interessant, al vond Geert het spijtig dat de lijken er niet meer lagen ;-)

Zondag dan. Met onze namiddagactiviteit die dag heb ik al menig voetbalfan jaloers gemaakt! Zondag zijn Geert en ik naar de match AS Roma- Fiorentina gaan kijken in het Stadio Olimpico. Die tickets bemachtingen ging echter niet vanzelf. HALLO KROKET! Voordat we dat papiertje in handen hadden, jongens toch.. Donderdag dacht ik: dat zou pas een verrassing voor m'n schatje zijn: tickets voor een Europese topclub! Ik naar de ASRoma-store: "Nee, ik kan je geen tickets verkopen. 1 persoon = 1 ticket." Dag verrassing. Zaterdag: samen met Geert opnieuw naar die winkel: "Sorry, de lijn ligt plat. Het zal niet meer voor vandaag zijn." Zondag dan TERUG. Om 11u30 waren we op de Piazza Colonna, waar toen toch een dertigtal mensen voor ons stonden aanschuiven. Met de tijd die verstreek, voelden we dat het nipt zou worden want om 13u worden de lijnen gesloten en kunnen er geen tickets meer verkocht worden. Om 13 uur stipt, staan we op de drempel van de winkel. Nu was het nagelbijten. Zijn we er nog bij of niet? De man aan de deur doet teken dat we naar boven mogen: JA! Terwijl we boven staan en een ticket kopen, horen we de man beneden de andere 30 mensen achter ons teleurstellen: dat waren de laatste twee, ga maar naar huis... Wiieehooee! Wat een euforie! Dat stadion zien op zich was al de moeite. Die sfeer, wat een ervaring! AS Roma won de match trouwens met 1-0.

Maandag hebben we het een beetje rustiger aan gedaan, met het Sint Pietersplein en Castel Sant Angelo in de voormiddag en de Spaanse Trappen in de namiddag. Nog een beetje genieten van elkaar en die wondermooie Italiaanse hoofstad. Maandagavond hebben we niet meer veel uitgestoken, we hebben wat knabbeltjes gehaald in de 'supermercato' hier, en hebben film gekeken op bed. Het werd tijd om te beseffen dat het er alweer op zat! Verdekke toch :-) Vanmorgen om 5u30 opgestaan, samen met Geert naar Termini Station gegaan waar hj om 6u22 netjes op zijn trein richting luchthaven zat. Toen ik hem uitwuivde, deed dat uiteraard opnieuw veel pijn, zeker omdat het nu voor 6 weken is, AUWTSJ!

Ik heb geen woorden meer (ja, ik!) om ons weekend samen te beschrijven. Alle superlatieven in dit stukje zouden nog niet kunnen samenvatten hoe geweldig het was. En nu.. Terug op m'n eentje! Maar, niet getreurd: lang zal ik hier niet alleen ronddwalen! Dit weekend komen Annelies en Rika! Ik ben opnieuw gids van dienst. Kijk er erg naar uit.

En voor nu: hop met de geit. Er is werk aan de winkel. Morgen zit ik alweer in de helft van mijn verblijf hier. En ik wil dat de artikels vorm beginnen krijgen. dus: START!

Foto's van ons weekendje vind je op: http://nizzie.spaces.live.com/photos. Verder klikken op 'Geert en Nies in Roma'. Geniet ervan!

Devo andarmene! Mi aspettano!

Nizzie


  • 26 Februari 2008 - 13:47

    Pieter:

    Ti hai sbagliato! AS merda non vale niente! Forza Lazio ;-)

  • 27 Februari 2008 - 14:30

    Weffke Izzle:

    Hey schat,
    Leuk dat jullie het zo fijn hebben gehad :) Nu kun je er de komende 3 weken volop tegenaan!
    We zijn benieuwd naar je artikels (had vanmiddag ´n uitgebreide lunch date met Weffke Nele :)) en heb dit adres doorgegeven).
    Veel plezierrr daar! And keep me posted!

    Dikke knuffel van a weffke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nies

Stage in Rome van 5 februari tot 20 maart. Daarna 2 weken werken in kinderopvang Stekelbees. Begin april voor een week naar Budapest

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 43289

Voorgaande reizen:

05 Februari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: