Goed nieuws - Reisverslag uit Rome, Italië van Nies Cools - WaarBenJij.nu Goed nieuws - Reisverslag uit Rome, Italië van Nies Cools - WaarBenJij.nu

Goed nieuws

Door: Nies

Blijf op de hoogte en volg Nies

12 Februari 2008 | Italië, Rome

Ciao

Een berichtje vanop kantoor want die draadloze internetverbinding, dat kon niet blijven duren. Mijn laptop toont dat er nog steeds verbinding is, maar er is iets mis met de key-poorten (wtf?), en als ik die probeer te herstellen geeft hij aan dat er iets is met de proxy-instellingen. Vrij frustrerend!

Angela Dato, de directrice van Carta Giovani, zou internet voor mij regelen. Vorige week was het maandag.. Nu is het alweer "zeker deze week". Nu ja, niet teveel aan mijn hart laten komen zeker, hoewel ik er echt ambetant van word!

Met mijn computer hier was ook weer vanalles mis. Vandaar dat ik nu op, jawel, Angela's stoel zit te werken. Directrice van een Italiaans bedrijf voor 1 dag, haha. Ik zou hier graag op beginnen werken maar mijn artikels staan nog op mijn laptop, van waar ik liever zou werken als ik die verbinding heb (ze hebben hier namelijk ook qwerty-toestenborden).

Oh ja, ik typte: "goed nieuws". Niet voor niets natuurlijk !!! Ann Suetens, een vriendin uit mijn laatste jaren in het middelbaar vertelde me zondag hoe Rome nog op haar verlanglijstje staat. En ik natuurlijk: kom toch af ! En zij, even impulsief als ik: goed plan! En dus heeft ze met de frequent flyers van haar pa een vlucht geboekt naar Rome. Ann komt me verlossen uit de eenzaamheid op 8 en 9 maart. Joepie !

Ik heb ontdekt dat je hier gemakkelijk op 2 uur rijden met de trein in Napels of Florence bent. Als ik internet heb, ga ik meteen uitzoeken hoeveel dat kost. Als het allemaal meevalt, maak ik hier dus wel eens een dag of weekenduistapje!

Voila, dat is het weer voor vandaag. Ik ga verder werken en hopen, ja echt hopen dat die internetverbinding er snel is. Hoewel internetcafes hier echt goedkoop zijn: 1,5 euro voor 1 uur.

P.S. Kristen, dat klopt inderdaad. het eten is hier heerlijk, echt m'n ding, mmmm. Over dat drinken weet ik nog niet, ben nog niet uitgeweest ofzo maar ik geloof dat de wijn hier even vlot binnen gaat als de pizza's. En inderdaad, Italiaans spreken is moeilijk. Ik leer beetje bij beetje: ik begin het te verstaan, da's ook al iets.

Tot de volgende allemaal en alvast bedankt voor die talrijke reacties hier op mijn blog, echt tof !!!

Groetjes
Nies

  • 12 Februari 2008 - 14:02

    Babes:

    Hey schat,

    Hopelijk komt internet snel in orde. Mijn 2e eerste stagedag was al iets leerrijker maar ik heb eigenlijk internet nodig op m'n pc daar en dat heb ik niet dus ik ben om 14.00 uur mogen stoppen.

    Hopelijk hoor ik je straks.

    Zie je graag! X

  • 13 Februari 2008 - 14:40

    Kim:

    Hallokes Nies,

    Ge kent me toch nog ... Kim, de nicht van uwe schattie! Heb dankzij de mededeling van Geert ook uw verslagen kunnen lezen, interessant! Die zijn in ieder geval veel bondiger dan die van ons Geertje! Hopelijk heb je het daar, buiten die eenzaamheid, goed naar je zin. Is het weer daar goed want hier is het momenteel berekoud! Nog veel plezier daar in Rome en tot het volgende verslag.

    Groetjes Kim en Wim

  • 13 Februari 2008 - 18:15

    Ann:

    Zeg nies, nog niet uitgeweest??? dat zal niet waar zijn als ik langs kom!
    dan zullen we eens uitgebreid gaan wijnproeven!

    Tot binnekort!!

  • 13 Februari 2008 - 20:25

    Paulus En Cecilia:

    nies, mangia (eet ze)!
    rome kent een schat aan restaurants voor een goede prijs. Wel moet je vaak reserveren, want sommige adressen zijn zeer geliefd bij de Romeinen zelf, bijvoorbeeld bij Armando al Pantheon, Salita de'Crescenzi 31 (naast het Pantheon).Zie ook hun website.Typisch Romeinse gerechten als lam alla cacciatora (lamsvlees van de jager).Er is een aparte kaart voor vegetariërs vanaf €35 Euro,uiteraard altijd excl.wijn.
    Het Pantheon is mooi startpunt om de directe omgeving te verkennen, Via Corso, de drukke straat, mooie dingen voor weinig geld, in de zijstraten wel de grote (dure)modenamen als Versace,
    Valentino, Krizia,etc. En de beroemde juwelier Bulgari,als je hier in de buurt ben, kun je binnen lopen in Caffé Greco, het oudste café van Rome, een beetje jetsetterig,voor een snelle koffie aan de bar of om een tijdje rustig te lezen in een van de kleine zaaltjes tussen de tekeningen en schilderijen van Rome. Niet alleen schilders, andere beroemdheden uit een ver verleden kwamen hier (van Shelley,Goethe,Stendhal tot Schopenhauer).
    Ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nies

Stage in Rome van 5 februari tot 20 maart. Daarna 2 weken werken in kinderopvang Stekelbees. Begin april voor een week naar Budapest

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 43286

Voorgaande reizen:

05 Februari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: