Schoolwerk - Reisverslag uit Rome, Italië van Nies Cools - WaarBenJij.nu Schoolwerk - Reisverslag uit Rome, Italië van Nies Cools - WaarBenJij.nu

Schoolwerk

Door: Nies

Blijf op de hoogte en volg Nies

09 Februari 2008 | Italië, Rome

Buongiorno!

Vandaag niet veel boeiends gedaan. Ben naar de supermarkt geweest deze voormiddag (niet ver van hier gelukkig, op Piazza Bologna). De rest van de dag heb ik voor school gewerkt: stageverslagen en de hele bazaar.

In de supermarkt heb ik weer wel gemerkt hoe vervelend het is dat ik maar een paar woorden Italiaans spreek. De vrouw achter de kassa riep me toe dat ik de laaste in haar lijn was, na mij zou de kassa toegaan en ik moest de mensen hiervan op de hoogte stellen die achter mij wilden aanschuiven. JA HALLO :-)

Gelukkig stond er iemand in de rij die Engels verstond en een beetje sprak, en die heeft mijn 'taak' dus overgenomen. Schitterend. Toen ik 13,25 euro moest betalen en de vrouw me in het Italiaans vroeg of ik geen 23,25 kon betalen ipv 20, verstond ik haar (joepie!) maar voor ik kon reageren grabbelde ze al 3,25 uit mijn portefeuille :-)

Ja ja, het moest vooruit gaan daar! Maar ik heb eten.. En toiletpapier :-) En een nieuw sponske om de keuken mee te kuisen.. Gesteld dus.

Geen interessante dag dus, haha. Morgen ga ik het Vaticaan bezoeken, HALLELUJA! Misschien kom ik wel als een gezegend christen terug, wie weet!

Google Earth weet me vandaag te vertellen dat ik 1554 km van thuis ben, help :-) En 1349 km van m'n schatteke in Budapest .. Ja, lieverd.. 't is ver :-)

OH JA: wil je m'n vriendje's avonturen ook volgen, kijk op: geertverschraegen.waarbenjij.nu! Veel plezier...

A Dopo!

Nies

  • 09 Februari 2008 - 16:50

    * Petra Uit LH*:

    Hi Nies !

    Alles okido daar in het verre Italië?

    Ik vind het wel fijn dat we je 'belevenissen' haast 'live' kunnen volgen via deze 'blog'... Leuk ! Leuk !
    Nu ik vakantie heb, ben ik toch af en toe al eens komen piepen !

    Start je stage maandag? Ik lees het wel ! Véél succes alvast ! Er duimen er hier héél véél voor jou vanuit Loenhout-city ! En... Ik ben er zeker van dat je een 'fantastische, creatieve én speciale' reisgids in elkaar zult boksen !!!!

    Ik hoop al stiekem dat wij hem, misschien deze zomer al eens kunnen uittesten !!! ;)

    Veel liefs & tot msn's ofzo !

    Xie, Petra VD !

  • 09 Februari 2008 - 17:22

    Nies:

    Hey Petra,

    Mijn stage is al begonnen. Ik werk namelijk zelfstandig en ik mag zoveel/zo weinig als ik wil naar het kantoor: wel handig. Ik denk dat ik er ongeveer 2 keer per week aanwezig zal zijn. De rest van de dagen ontdek ik de stad op allerlei manieren!

    Bedankt voor je steun vanuit Loenhout!

    Tot maart

  • 09 Februari 2008 - 17:57

    Matteo:

    Hey Nies!
    Volgende week vertrek ik naar Roma! Lijkt me leuk om wat te gaan doen! Waar zit je ergens in Roma? Ikzelf zit de eerste 4 weken (dus tot 15 maart) in een wijk vlak achter het Vaticaan.

    Ciao, Matteo

    zie anders ook matthijszs.hyves.nl

  • 10 Februari 2008 - 11:53

    Monique En Guy:

    Hey Nies
    Wat fijn dat je ons zo op de hoogte houdt van wat je daar zoal doet. Ik heb de indruk dat je daar al veel gezien hebt. Hier gaat alles zijn gewone gangetje, maar ik begin onze Geert wel te missen. Ons Marlies vertrekt morgen naar Berlijn met school. Wat zal het hier stil zijn.
    Amuseer je daar nog he meid.
    Heel veel groetjes van Monique en Guy

  • 10 Februari 2008 - 12:09

    Marlies:

    Hey baby !

    Alles in orde daar in het mooie Roma? Ik heb de indruk van wel, hoe kan het ook anders in zo'n prachtige stad!

    Het is hier wel maar stilletjes in huis zonder jullie twee, maar dat halen we allemaal nog wel in!

    Ik wens je nog heeeeel veel succes met je stage, maar je gaat dat goed doen zeker en vast!

    Liefs.
    Marlies

  • 10 Februari 2008 - 12:40

    Bert:

    Hey Nies!

    De boodschappen zijn al in huis! Das al geweldig! ;-) Da Italiaans da komt wel :)

    Amuseer je daar he! Rome is dik ok!

    Gr
    Bert van Marliesje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nies

Stage in Rome van 5 februari tot 20 maart. Daarna 2 weken werken in kinderopvang Stekelbees. Begin april voor een week naar Budapest

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 43300

Voorgaande reizen:

05 Februari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: