A casa mia - Reisverslag uit Rome, Italië van Nies Cools - WaarBenJij.nu A casa mia - Reisverslag uit Rome, Italië van Nies Cools - WaarBenJij.nu

A casa mia

Door: Nies

Blijf op de hoogte en volg Nies

14 Maart 2008 | Italië, Rome

Ciao tutti,

A casa mia (bij mij thuis) was er vannacht een feestje, waar ik overigens niet aan heb deelgenomen omdat ik erg moe was na het bezoek van Liesbeth (en omdat het bezoek van Ann ook het lijf nog niet uit was). Ik ben dus vannacht enkele keren wakker geworden, wat mijn nachtrust niet ten goede is gekomen. Half 1: de bende vertrekt eindelijk, 1u: smsje Liesbeth, ze is veilig thuis! 3u: telefoontje van het vriendje uit Budapest. 3u30u: thuiskomst Tim de Duitser. 5u: Sylvan de nieuwe Fransman strompelt binnen. 6u30: ook de Ier Shane is weer thuis en waggelt richting bed. 8u: er gaat weer een auto alarm af in de straat. 8u30: gefrustreerd opstaan :)

Goed, genoeg gezeurd. De midweek met m'n maatje Liesbeth was echt super. De 3 dagen stonden in het teken van genieten en relaxen. Niet stressen maar ontspannen! Dinsdagmorgen om 10u zagen we mekaar weer aan Termini. Echt fijn om nog eens een dikke, gemeende knuffel te krijgen van iemand die je gemist hebt! We zijn begonnen met het zoeken van een jeugdherberg. Ja, je hoort het goed. Na een fameuze ruzie met de huisbazin heeft ze iedereen verboden nog gasten mee te nemen, en zelfs maar bezoekers toe te staan. Na dat feestje gisteren ben ik wel zeker dat de jongens die regel aan hun laars gaan lappen maar omdat die akelige vrouw mij in haar vizier heeft, ben ik erg voorzichtig geworden. Liesbeth heeft 2 nachten in het M and J Hostel geslapen, met heel wat verschillende mannen, haha. Fransman, Japanners, ... Gelukkig voor haar viel dat allemaal goed mee, want ik voelde me al schuldig genoeg!

De eerste dag hebben we Roma globaal nog eens doorgewandeld. Het is natuurlijk altijd leuk om na 5 jaar alles weer terug te zien. 's Avonds op tijd bed in, en woensdag zijn we naar Bracciano geweest. Een dorp met een vulkanisch meer, en prachtige uitzichten. Je kan er ook het Kasteel van Orsini bezoeken. En zoals een eerdere reactie op deze blog zei: daar zijn Tom Cruise en Katie Holmes getrouwd! Fijne dag, enkel spijtig van de bewolking maar dat waren we op donderdag weer helemaal vergeten ;)

Woensdagavond zijn we in Trastevere gaan eten bij Artu Cafe, erg gezellige locatie en goed eten! Flesje wijn gekraakt, mmm.. Genieten dus! Daarna zijn we naar Big Hilda's Cafe gegaan, een leuke bar waar we nog wat gedronken hebben. Om 2u30 zijn we naar huis gegaan. Donderdag was zoals ik gehoopt had: een ideale dag voor het strand. Het werd meer dan 20 graden en Liesbeth en ik hebben op een handdoekje volop genoten van die stralende zon. Buikje bloot, pootjebaden, boekje lezen, ijsje eten, ... Relaxen op en top! Dat was echt fantastisch. We hebben er zelfs een kleurtje opgedaan!

Gisterenavond zijn we op een pleintje bij de Via del Corso nog een laatste keer een heerlijk bord pasta gaan eten en met die wijn en dat gebabbel altijd, het werd nog haasten voor de bus :-) Maar Liesbeth heeft het gehaald en was dus om 1u weer in Wuustwezel. Voor mij deed het echt goed, bijpraten en onnozel doen: dat had ik hier soms wel gemist. De bezoekjes zitten er nu op. Wat heb ik er van genoten! Stuk voor stuk waren het heerlijke dagen. Ik heb me nooit verveeld, en ik denk mijn gasten ook niet. Dus Geert, Annelies, Rika, Ann en Liesbeth: ongelooflijk bedankt om de moeite te doen om naar Rome te komen. Dat vergeet ik ECHT nooit !!!

Het is vrijdag, en dat wil zeggen dat ik over een week alweer vrolijk in Belgie ben. Dat doet raar. Ik heb het gevoel dat ik al stilaan afscheid moet nemen van alles hier want donderdag vertrek ik in alle vroegte (taxi rond 4u). Dus woensdag is opruimen, opkuisen en inpakken. Slechts 4 volle dagen resten me hier nog. Paniek! Dit weekend wil ik graag nog een uitstapje doen (Tivoli?) en misschien nog een keer naar het strand. Maandag zal ik dan waarschijnlijk nog een paar artikels komen afwerken op kantoor en dinsdag tja.. nog een laatste keer van het historisch centrum gaan genieten denk ik.

Vrienden en vriendinnen: hou je maar klaar tijdens het Paasweekend want ik kom er aan en ik ben klaar om nog eens goed uit de bol te gaan, haha!

Arrivederci,

Nies, verliefd op Rome
(ja schat, en natuurlijk ook op u :))

X

NIEUWE FOTO'S VAN ALLE BEZOEKJES OP: http://nizzie.spaces.live.com/



  • 14 Maart 2008 - 11:38

    Schat:

    OEF

    Ik ook op jou hoor schat.

    Geniet nog van je laatste week en nog eens bedankt voor het heerlijke weekend daar.

    Miss you

    Szeretlek

  • 14 Maart 2008 - 22:14

    Weffke Izzle:

    Hey schat,
    Tijd gaat snel he!Woon zelf nu al bijna 7 weken in Anvers! Geniet nog van je laatste daagjes daar en tot donderdag!Feestje bouwen!

    Dikke kus, A weffke

  • 15 Maart 2008 - 10:50

    * Petra Uit LH*:

    Hi Nies !

    'k Wens je nog een zalig laatste weekje in het prachtige Rome !!!! Geniet er nog maar van!

    Ik heb al je avontuurtjes goed gevolgd op deze blog &... leefde me telkens helemaal in... Deze stage is ongetwijfeld een ONVERGETELIJKE ervaring voor jou! Heb stiekem al spijt dat ik die stap nooit heb gezet !

    Wij zullen toch allemaal wel heel blij zijn om jou hier terug veilig op Loenhouts grondgebied terug te zien ! ;O)

    &... Zoals je al wel weet... Voor het eerst niet meer de 'enige' Nies in onze gemeente ! Gek, maar ook wel heel leuk he! Daar moeten we er zeker eentje op drinken :O)

    Ik kijk al uit naar al je Italiaanse verhalen !

    Tot volgend weekend?

    Xie, Petra

  • 16 Maart 2008 - 16:25

    Pieter:

    Dus effectief Bracciano bezocht? :-) Goed zo!

    Geniet er nog van,

    Pieter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nies

Stage in Rome van 5 februari tot 20 maart. Daarna 2 weken werken in kinderopvang Stekelbees. Begin april voor een week naar Budapest

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 43272

Voorgaande reizen:

05 Februari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: