Gezocht: energie! - Reisverslag uit Rome, Italië van Nies Cools - WaarBenJij.nu Gezocht: energie! - Reisverslag uit Rome, Italië van Nies Cools - WaarBenJij.nu

Gezocht: energie!

Door: Nies

Blijf op de hoogte en volg Nies

10 Maart 2008 | Italië, Rome

dag Belgische en Nederlandse vriendjes,

Het moest er ooit van komen, het kon niet blijven duren. Ik ben op. Doodmoe. Verkouden. Slap. Ik ben gisteren om 20u30 in bed gekropen en nog heb ik tot 8u geslapen. Teken dat het nodig was. Zoals ik al zei, het kon niet blijven duren. De energie is op!

Afgelopen weekend was Ann bij mij, een oud klasgenootje uit het middelbaar. Om 00.20u was ze bij mij op het appartement. Zaterdag hebben we 'Rome op 1 dag' afgewerkt. We hebben echt alles gezien: goed gedaan ladies! 's Avonds was Ann heel moe dus zijn we in bed gekropen. Toegegeven, ik was er ook aan.

Ann heeft me dit weekend een heel mooi compliment gegeven: "Nies, echt.. Ik vind het heel knap van u. Alleen naar een stad komen waar je nog nooit geweest bent. En nu lijkt het alsof je hier helemaal thuis bent. Je moet het maar doen." Ik wil haar daarom hetzelfde compliment terug geven: "Ann, ik vind het heel knap van je. Alleen wonen, gaan werken en een huishouden runnen op je eentje zonder je ouders in de buurt. Je doet dat goed!"

Nadat Ann gisteren weer huiswaarts vertrokken was, rond 11u, ben ik met Matthijs en Anne naar de zee geweest. Op slechts een halfuurtje van Rome, in Ostia, zit je aan de zee. En ik moest niet eens betalen want als je een maandkaartje hebt, zit dat vervoer er bij. Joepie! We hebben wat uitgewaaid en op een bankje naar de zee getuurd. Heerlijk was het!

Vandaag ben ik weer op kantoor, met erg weinig fut dus ik denk niet dat ik in hetzelfde speedtempo zal werken als donderdag en vrijdag. Toen werkte ik op 2 dagen enorm veel artikels af. Morgen komt m'n beste maat Liesbeth voor drie daagjes naar Rome! Ben ik ook ontzettend blij voor. Vandaag regent het hier nog vreselijk, maar de komende dagen zou het toch rond 17 graden worden. Let's hope so. Met Liesbeth ga ik een daguitstapje maken, naar waar: dat is nog een verrassing, hehe.

Nog even mijn positieve en negatieve indrukken van de stad Rome en de Italianen op een rijtje:

MAKES ME SMILE:
- het feit dat iedereen buiten blijft zitten op de terrasjes, weer of geen weer
- oude mannen die me charmeren door een paraplu aan te bieden als het regent of me op koffie willen trakteren als ik hen heb laten zitten in de bus
- de jongeman achter de toog in mijn favoriete pizzeria Pollo Doro, hij oefent zijn Engels met mij en laat me elke keer wat nieuws proeven
- de uitgelatenheid van de Romeinen bij een match van AS of Lazio
- mijn collega's die me 's morgens lachend begroeten: BUONGIORNO!
- de heerlijke pastagerechten die de restaurants hier aanbieden
- het feit dat ik af en toe kan afspreken met Matthijs zodat ik hier tussen de bezoekjes door ook wat entertainment heb
- de zon, als ze schijnt

MAKES ME SAD:
- het verkeer dat voorbij blijft razen als je aan het zebrapad staat
- de humeurigheid van Italianen, als Engelssprekende ben je het eerste slachtoffer
- mijn gefrustreerde huisbazin
- Shane, de Ier, die om 5u 's nachts dronken aankomt en alle lichten aansteekt
- de straatverkopers die soms ECHT te opdringerig zijn
- de propvolle metro's tijdens spitsuur waardoor je in andersmans nek moet uitademen en alle lichaamsgeuren zich ongegeneerd verspreiden
- het feit dat ik mijn vriendje moet missen, het is niet gemakkelijk maar we blijven er voor gaan!

Nog een dikke week, en ik ben thuis. Ik kijk er naar uit, en ik kijk er tegen op. Het zal toch deugd doen om mijn oudjes en mijn broertjes nog eens te zien. En om een Stella te drinken in de Raap of in 't Far West. Of in den Echo. Of in 't Verschil. Ach ja, zo lang ik mijn vrienden maar rond mij heb.

Gaan we leuke dingen doen als ik weer thuis ben?

Ciao tutti!
Nies

NET BINNENGEKOMEN NIEUWS: Glenn Verelst en zijn vrouw Marjan hebben een tweeling op de wereld gezet. Met de namen: Giel en........... NIES!!! Ik ben dus niet meer de enige persoon op de aardbol met deze naam. Ik ben even gaan zitten om te bekomen toen ik dit nieuws vernam. Het is natuurlijk een compliment want Glenn en ik hebben een jaar samengewerkt aan het toneel van de Heidegalm in Loenhout en je vernoemt je kind niet naar een achterlijk iemand he ;-)Wel een raar gevoel moet ik zeggen, ik ben niet meer uniek! Misschien ga ik het kindje wel eens bezoeken als ik terug ben, zo kan ik haar meteen wat Nies-waarden meegeven, haha...

  • 10 Maart 2008 - 15:36

    Steven:

    Nies, echte Romeinen juichen NOOIT voor Lazio :) Net zoals eens eche Milanees nooit voor AC zal juichen, en een Turinees nooit voor Juventus.

  • 11 Maart 2008 - 10:31

    Pieter:

    Steven, che cazz' stai a di'?!
    Ik ken genoeg echte romeinen die dat wel doen, ook wannabe-romeinen zoals ikzelf :D

    Sempre forza Lazio!

  • 13 Maart 2008 - 12:43

    P'ke:

    Toegewenst: een grote portie energie en nog superveel plezier in uw laatste weken!!

    Owja en een dikke proficiat met je naamgenootje Nies... Binnekort komen er mis meer en dan kan je alvast trots zeggen: ik was de eerste!!

    xx

  • 14 Maart 2008 - 10:04

    Steven:

    Pieter,

    weet je ook hoe lang die Romeinen al in Rome wonen? :)

    AS = Working Class
    Lazio = chi-chi van buiten de stad

  • 14 Maart 2008 - 10:36

    Nies:

    Ik duld geen voetbaldiscussies op mijn blog :-) Het zijn en blijven twee Romeinse clubs met allebei Romeinse supporters. That's that!

  • 14 Maart 2008 - 18:38

    Karolien:

    Hey Nies!

    Wat is het snel voor jou gegaan zeg! Binnen enkele dagen al thuis. Ik zit hier nog een maand en twee dagen (om exact te zijn ;-) ). En dat van het verkeer... ik ken het, hier is het net hetzelfde. En dan nog eens het feit dat ze aan de andere kant rijden... Het zal je wss niet verbazen als ik zeg dat ik een paar keer bijna ben omver gereden.

    Geniet van je laatste dagen in Rome!

    Groetjes,

    Karolien

    PS: ik heb je mail gelezen en ben druk aan het nadenken ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nies

Stage in Rome van 5 februari tot 20 maart. Daarna 2 weken werken in kinderopvang Stekelbees. Begin april voor een week naar Budapest

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 43266

Voorgaande reizen:

05 Februari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: